07 februari 2009

Tur att jag inte var bakis idag.

Fick en otrevlig överraskning direkt efter att jag vaknat. Mitt andra besök på min privata toalett blev det sista på länge. Det var stopp. Tvärstopp. 
Jag ringer till dem jag hyr av och de ska skicka någon på en gång. Jag sitter på rummet och väntar ett tag tills det ringer på porttelefonen. När jag svarar verkar den inte fungera. Det ringde två gånger till och då tar jag på skorna och springer ner. Det var ingen där så jag går tillbaka upp igen. Min tyske rumskompis Justus kommer hem strax där på. Han säger att hyresvärdarna hade ringt honom och sagt att deras kinesiska representant försökt komma in men inte lyckats. Han var på väg tillbaka så det skulle lösa sig. 
Det kändes inte som hela världen att det var stopp i toaletten, tills Justus säger att det är det i den andra också!
Rörmokaren kommer ganska snart där på med all utrustning... eller? Nej, han har bara med sig en sugpropp (eller vad heter de där sakerna som man nästan bara ser på tv?) Han lyckas till slut fixa en toaletten, men min ska de ge sig på i veckan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar