28 februari 2009

Swiss Lemon

Ännu en dag på jobbet. Det blev bara 6 timmar idag. 
Gjorde två konstaterande under dagen.
1. Mina kollegor säger Swiss Lemon om företaget. Mycket gulligt.
2. Jag tycker inte om när chefen ställer märkliga frågor som bara betyder att jag ska svara att jag har gjort fel. Fast frågan är fel liksom. Till exempel kan han be mig göra en volymstudie. Han vill ha, låt säga, 25 olika volymer som bygger på en viss yta i grunden. Jag frågar om jag ska ta hänsyn till något mer, t.ex. total yta av byggnaden. Han svarar att jag bara ska ta fram olika konceptuella former. Lite senare när vi jobbat vidare och kommit fram till nya saker kan han plocka fram en bild på en gammal volym och fråga: Hur tänkte du här? Det här passar ju inte. Och så får jag helt enkelt förklara bakgrunden till uppgiften, varpå han konstaterar att den nu bevisat sig vara felaktig. Han måste liksom visa sig bättre på min bekostnad hela tiden. Jag tycker det är extremt surt. Swiss Lemon!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar