06 februari 2009

Mina bästisar är tillbaka!

Nu känner jag mig helare. Mina två bättre halvor är hemma igen! Anna och Robert :) De var glada och lite bruna efter sin semester i Australien. Vi träffades efter jobbet och åt en trevlig middag. 

Idag kunde jag glatt berätta för Raissa, administrations tjejen, att jag nu har en adress så hon kan ansöka om mitt "resident permit". Vad det är vet jag inte men det är ett tvång i alla fall.
Hon blev glad men inte nöjd. Jag var tvungen att registrera mig på polisstationen för att det skulle färdigställas. Till råga på allt hade jag inte fått tillräckligt med papper från dem som jag hyr rummet av. 
Jaha.. Då var det dags igen. Börja ringa och smsa och mail för att få tag på nån av dem. De visste ju att det var för mitt "permit" som jag behövde rummet så fort så jag fattar inte att jag inte fick ett komplett kontrakt från början... Men jag tror att jag har slutat fundera på sånna saker.
Tills slut får jag tag på dem och de skulle fixa det på en gång och möta mig på polisstationen. 
Registreringen tog mig ca 2 timmar, men är nu klar. Raissa har nu fått alla mina papper och jag har kunnat skriva kontrakt med Leman och nu väntar bara medicinska rapporten på måndag för att mitt visum ska bli permanent. Bara och bara... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar