12 februari 2009

Jobberbjudande 2...tror jag

När jag var här för två år sedan som turist, var jag på en intervju på en praktikplats på ett företag som heter ECS Partners. Jag fick sedan ett erbjudande om att komma hit och praktisera men tackade då nej eftersom jag precis nyligen hade börjat jobba på Metod i Uppsala.
Jag var i kontakt med dem innan jul också och fick samma erbjudande då, alltså en praktikplats med 4000 rmb i lön. Jag tackade nej eftersom jag tänkte överleva också.
Jag mailade Elizabeth här om dagen för att se om saker och ting förändrats och om de kan tänka sig att anställa mig för 15 000 rmb/mån. Idag fick jag svar. Hon undrade om det var mitt enda krav och om de erbjöd mig 15 000 rmb om jag skulle tacka ja till jobbet då.
Jag tror att det är ett erbjudande men känner mig lite osäker. Ska föreslå ett möte.

Jean jobbar vidare med Zeidler. De har nu i veckan flaggat för att de tar upp sökandet efter någon och Jean mailade att han jobbar för att det ska bli mig de väljer. Tror att det är Jean som löneförhandlar då också. Jean ska återkomma imorgon. Håll tummarna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar