20 februari 2009

José

Det var en lång dag, men självklart intressant. Jag har aldrig varit med om en mer omfattande passivrökning som idag. Vi har fått en illustratör till kontoret som kedjeröker och tillsammans med Amy, Mr Smoker och chefen skapar de en unik arbetsmiljö. Man får liksom kisa för att se Maggie, tvärs över skrivbordet, när röken är som tätast. Jag stinker som få och har en svidande luftstrupe.

Nu ikväll var det dags för José Gonzales på Glamour Bar. Jocke har inte varit kontaktbar den senaste tiden så han kunde nog inte följa med. Anna och Robert gjorde mig följe. Det var tätt med svenskar och jag sprang på Anna som jag var på lussevka hos.
Det var himla trevligt. José är talangfull. För er som inte känner till den svenska artisten José Gonzalez kan jag säga att det var han som gjorde musikvideon med alla studsbollarna som de kastade ner för en backe. 

Det var inga större framsteg på projektet idag. Chefen flummade vidare och frågade om jag var orolig för att vi inte skulle hinna till på söndag. Jag svarade bara att jag litar på honom eftersom jag gör det han säger till mig att göra. Men jag har fortfarande svårt att se mig själv slänga ihop planer på 90 000 m2 kontor ens på tre dagar. För mig är det ofattbart. Det skulle krävas en sån där schack-rutig färg, som tomtenissen har på Kalle Ankas jul, för att jag ska fixa det. Fixar jag det inte så kommer jag få avdrag på lönen... Dags att byta jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar