23 februari 2009

Mot ny adress

Idag satt jag och väntade på Vincent i ca... hmm... 8 timmar. Jag gjorde volymstudier i SketchUp hela dagen och det kändes lite slöseri med tid. Men vad annat kan jag göra. 
Jag kom till kontoret kl 9.05 imorse. Alltså lite sent till det obligatoriska måndagsmötet kl 9. Men då jag var först och enda personen i designteamet som var där fram till kl 10.30 antar jag att alla utom jag visste att det var inställt. 
Idag var alltså en ganska meningslös dag på jobbet.
Så jag fick hitta på något annat att göra, så jag tog tag i bostads letandet. Jag fixade fyra olika möten för att kolla in bostäder. Två var mycket intressanta. Den ena var en liten etta inne i ett kvarter precis vid Plaza 66, där ECS har sitt kontor. Det var jättemysigt, men lite sunkigt och saknade internet. Det andra ligger mitt i city, vid Peoples Square (Shanghais motsvarighet till Sergels Torg) Det är ett rum i en nybyggd lägenhet med eget badrum och walk-in-closet. I lägenheten finns ett till sovrum och där bor en holländsk tjej. Hyran var lite hög men standarden mycket hög. Läget är ovärderligt. Så jag slog till. Imorgon får jag nyckeln och jag har skrivit på 6 månader. 
Nu kommer jag ha en adress med en brevlåda och jag kommer ha möjlighet att ta emot gäster. Ni som kommer och hälsar på kan se fram emot att kunna gå till allt! Jag bor mellan fejk-marknaden, den kinesiska trädgården, the Bund och alla bra barer.
Istället för att hänvisa till bilden som visar huset där jag bor nu och där Zeidler har sitt kontor, får jag nu hänvisa till bilden i vänsterspalten. Jag bor ett stenkast därifrån. Det är bara att vrida huvudet åt vänster när man kommer ner på gatan så ser man alla neonskyltar :) Mumsfillibabba!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar