20 februari 2009

Övertid

Övertid är en het potatis på kontoret just nu. Själv har jag avklart ca 55 timmar denna vecka och lär komma upp i närmare 80 timmar. I mina och Chris öron betyder det att vi får en vecka ledigt, dvs 40 timmar. Chris tog upp detta med chefen idag, men fick chefens ärliga svar att så inte var fallet. Chefen ger oss uppgifter och det är alltid generösa (!) tidsramar. Om vi inte klarar uppgiften inom den så är det upp till oss. 
Enligt kontraktet har vi rätt till kompensation i pengar eller tid, men vi blir snuvade på både och. Jag kommer också att konfrontera chefen med detta då det blir ett bra tillfälle, t.ex. när jag säger upp mig. Då ska jag kräva att få gå en vecka tidigare.

1 kommentar:

  1. You go girl!!! Hoppas du snart hittar ett bättre jobb. Till exempel i Uppsala. Där ska vara väldigt trevligt, har jag hört. ;-)

    SvaraRadera