09 februari 2009

Design manager

På mötet imorse kom det fram att det inte finns nån ersättare efter David, som slutar till nästa vecka. Frågan gick ut till alla om det var nån som kunde tänka sig rollen. Schweizaren sa typ: Hö hö... no way, than you are fucked. Ryssen: Hö hö... no way.
Mycket intelligenta uttalanden från mina kollegor...
Kineserna sa ingenting, antagligen fullt medvetna om att deras chanser är små. 
Då är det inte många kvar på kontoret.... Det är jag. Vill jag? Nja... tror inte det. Eller...? Jag vobblar lite. Ena stunden ser jag det som ett tillfälle andra som ett självmordsförsök. 
Problemet är att det måste finnas nån som tar rollen och jag är den med mest erfarenhet (otroligt men sant.) Det är ingen av kineserna som tar plats och som verkar ha självförtroendet att ta rollen.
Jag har ju visserligen bara jobbat i mindre än en vecka... Hur som helst, så har lösningen att plocka in mig som tillfällig manager ventilerats mellan mig och David. Men jag är fortfarande osäker. Jag har ju för avsikt att lämna kontoret, så mitt samvete gnager. 
Jag är inte helt medveten om vad som väntas av en design manager. Men jag vill samtidigt inte jobba utan en manager. Det skulle få kontoret att somna. Jag ska försöka att inte ens fundera på det utan ta det om förslaget tas upp av Vincent eller David.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar