24 februari 2009

På ny adress

Fullspäckad dag! Klockan 9 var jag på exit/entry-kontoret och köpte mitt sista tillstånd. Nu får jag vara här till början av februari nästa år. Hurra!
Sen till kontoret och fortsatte med mina volymstudier. Eller jag tog mig friheten att gå in på planerna. 
11.30 var jag på ECS för en andra intervju. Det gick bra och jag tror Mr Mao gillade mig. De hade byggt ut sedan sist jag var där och det var positivt. 
Vi började diskutera startdatum och lön. Vad gäller lönefrågan är vi lite oense. De vill att jag får 8000 rmb (x1.2=kr) de två eller tre första månaderna, men jag sa att jag ville ha minst 10 000 rmb under den tiden och att det i sånna fall får vara 2 månader. De ska återkomma inom kort.
Sen till posten för att hämta ut en värdecheck från airChina (som kompensation för den dygnslånga förseningen i november). Tillbaka till kontoret. Jobba vidare till kl 18, då jag skulle träffa Michael för att få nycklarna till nya rummet. Hem. Packa. Flytta. Nu är jag i nya rummet. Det är jättefint men en del trafik utanför. Det gör mig inte så mycket... tror jag.
Nu är jag helt färdig. Ska premiärsova i min nya, lika hårda, säng. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar