05 februari 2009

Jag har flyttat!

Jag bloggar från min nya lya :) Det blev så klart inte som jag hade tänkt mig, men det här får funka en månad i alla fall.
På förmiddagen smsade jag med Sammy, killen som fixar bostad åt mig. Han meddelade då att de inte kunde få tillgång till den lägenhet som jag skrivit på för. Jag blir måttligt irriterad, men håller mig ganska lugn. Han frågar om jag kan tänka mig ett rum med samma hyra och standard fast i det området som jag bott i hittills. Jag behöver ha en adress som gäller ett tag till så jag känner mig ganska pressad. Det är mitt arbetsvisum som kräver det. Jag har dessutom lovat Anna och Robert lite husfrid till de kommer hem.
Hursomhelst så har det funkat bra att ta tunnelbanan till jobbet så jag säger att vi kan åka och titta på det på lunchen. Vi bestämmer en tid och en plats.
När jag kommer dit så står jag och väntar i 40 minuter utan att det kommer någon. Mobilnumret som jag fått funkar inte. Efter ett galet smsande och ringande får jag tag på dem och ser till att de förstår hur irriterad jag är. Jag tar helt enkelt taxi tillbaka till kontoret och surar över att inte fått i mig nån lunch.
Det blev inget på fikarasten heller, mer än en banan mitt i ritandet.
Med en massa tjat och gnat så lämnar jag kontoret prick kl 18 och beger mig till lägenheten för att kolla på det utlovade rummet. Jag hamnar för första gången hos en taxichaufför som inte hittar. 
Väl där slår jag till utan större granskning. Jag får nyckel och följer med tjejen och hämtar en bäddmadrass, hårtork, lampa och lite annat. Så tog jag mitt pick och pack från Anna och Robert och flyttade in i mitt nya rum.
Jag bor i ett stort rum med eget badrum. Min lägenhetskompisar är en tysk kille och en kinesisk tjej. Jag har inte hunnit prata så mycket med dem än.
Lägenheten ligger vid samma tunnelbanestation som Anna och Robert och man kan nästan säga att vi är grannar. Jag tar en gammal bekant bild för att visa var jag bor nu :)
Nu ska jag sova i min nya stenhårda säng. Natti natt!

1 kommentar:

  1. Hoppas du sov gott i din nya säng! Fniss!
    Kram från en som sover i en Capre Diem

    SvaraRadera