19 februari 2009

Representation

Igår blev jag ombett/tillsagt att ta på liknande kläder idag för att gå på en invigning av ett sjukhus. I mina öron är det en inomhusaktivitet. För chefen var det givet att det var utomhus. Jag kom klädd i min lilla kjol och frös mig igenom eventet. Det var första spadtaget som vi skulle se. Vill även tillägga att fyrverkerier gör sig bättre mot nattsvart himmel än i morgondis.
Vi fick även uppleva VIP-entré med röd matta... för bilen, orkester (två samtidigt som spelade olika låtar), konfetti och en hel del doktorspresentationer (viktigt att de viktigaste blir nämnda). Vi andra "viktiga" fick en orkidé fastnålad på jackan.
Det var en intressant tillställning. Jag kunde inte prata med så många beställare eftersom de bytte ut Miranda mot Chris.
Som tack för att jag kom (och bidrog med min västerländska "skönhet") fick jag en flaska vin.

2 kommentarer:

  1. Verkar som du måste kunna "Silvia"vinkningen. Har du tränat för att kunna göra den korrekt på ett kinesiskt sätt?
    Vi saknade dig på mammas kalas!
    Kram

    SvaraRadera
  2. västerländska "skönhet du får passa dig så du inte blir märkvärdig....(L)

    SvaraRadera