05 februari 2009

Andra dagen

Det var inte så står skillnad mot igår. David kom till jobbet sent och var bakfull på riktigt. Han betedde sig allmänt odrägligt och viftar, låter och svär. Den andra nya tjejen hade fått jobba till 10 igår kväll. Tuff första dag för henne. Tur att David antagligen redan var full på nån krog när hon lämnade kontoret.
Vi håller på att lära oss mer om deras filsystem och jag kan redan nu berätta att jag verkar kunna det bättre än David. Han frågade mig en sak idag för att han själv inte visste.
Precis som igår så gav han mig uppgifter med ganska optimistiska tidsramar, men jag fixade allesammans. med positiv respons från David. 
Allt vi gör bedömmer David med ett betyg. Det finns två nivåer, Q1 och Q2. Får man många Q2 kn man få högre lön.
David är vän med Chris och Sergei och som det ser ut på deras uppgiftsbörda så är det alltså mer eller mindre jag som är den som jobbar nu. Chris trillade in vid kl 12 och var bakis. Hade varit ute till 3 på natten. Sergei har haft samma bild uppe på skärmen hela dagen och han är väldigt fåordig. Idag frågade jag om jag kunde låna en bok av honom, varpå han mumlade ett svar på halvt ryska och halvt engelska. I mina öron lät det som ett "ja". Efter 10 minuter kommer Sergei och säger "Det är inte det att jag inte tycker om dig, men jag sa att du inte fick låna min bok." Så tog han den och gick tillbaka till sitt skrivbord. 
Det är ett väldigt intressant kontor...
Har också kollat lite mer på hur många som jobbar på Lemans och hur många projekt det gjorde förra året och så där. 10 personer. 6 projekt förra året. Nu är ju projekt i Shanghai större än i Sverige, men jag har lite svårt att förstå det trots allt. 

1 kommentar:

  1. hej lina!

    det later lite som "the Office - Shanghai"... Men en spânnande upplevelse i a f!

    ola

    SvaraRadera