01 februari 2009

Bostad - check

På förmiddagen, strax innan jag skulle åka iväg till IKEA, fick jag ett mail från Sammy som är en bostadsfixare här i stan. Jag träffade honom förra gången jag var här och han undrade om han kunde hjälpa mig med bostad nu? Jag frågade vad han hade och ha sa att han hade något som han trodde skulle falla mig i smaken. Det var ett stort sovrum med eget badrum i en lägenhet bara något kvarter från Lemans kontor. Så jag åkte dit för att kolla in stället och det var min kopp te, så jag tog det. Det var bara 500 kr dyrare än "skrubben" och ligger alltså superbra till.
Jag får flytta in på tisdag när det är städat och de fixat internet.
Det kommer att flytta in två franska tjejer där senare och de delar på ett badrum. Jag fick dessutom hyra bara en månad i taget plus att jag slapp förmedlingsavgiften på 900 kr!
Efter det åkte jag till IKEA och köpte täcken och kuddar och sånt. Slog till på en påse alhgrens bilar i Sverigeshoppen också.
Nu har jag så pass stor säng att ni är välkomna att hälsa på även i februari ni som vill och kan! 

Jag avbokade kinesiska lektionen idag. Det hade jag inte hunnit med om jag skulle ha flyttat idag också. Jag har skjutit upp den till senare i veckan. Nu ska jag ladda ordentligt inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar