17 februari 2009

Måndag: överraskningarnas dag

Det började med en fortsättning från helgen. Jag vaknar upp och mår dåligt. Men eftersom vi har obligatoriskt måndagsmöte kl 9 tänkte jag att jag skulle dra mig dit för att sedan avlägsna ganska snart. Annars hade jag tvingats till ett "alien hospital" för ett intyg.
Det var hur tungt som helst att ta sig till jobbet. 15 minuter promenad fick min puls att rusa.
Väl framme, överraskning nr 1, de har byggt om kontoret under helgen. Rivit en vägg och möblerat om. Jaha... där ser man.

Här kommer resten av dagen kortfattat:
Inledning av mötet: Utskällning av hela teamet (förutom Lina som skött sig tillräckligt bra :)
Antal nya medarbetare: 2 st. kinesiskorna Vivianne (Pretty Woman?) och Miranda.
Cigaretter under mötet: bara 4.
Antal personer sparkade: 1 styck Sergei. Han hade missat en inlämning och tagit ledigt en dag som inte passade chefen. Han kommer inte tillbaka mer.
Antal kollektivbestraffningar: 1 st. Hela kontoret ska vara tillgängliga 24 timmar om dygnet resten av veckan. Sjuk, familj, fest... spelar ingen roll. Chefen har avsatt hela veckan på kontoret för att förbättra sina medarbetare.
Konsekvens av ovanstående: Missar antagligen José Gonzales koncert på torsdag. Något jag sett fram emot mycket och länge.
Antal presentationer att producera under måndagen för mig: 1 st.
Mängd färdigt material: 1 sida av 19
Datorer under omkoppling fram till kl 14: min
Antal raster under dagen: ingen
Mat: Två bananer, en muslibar, en minikaka och ett glas champagne. Smakade även ankmage (eller den del som sitter lite ovanför magen...? magsäcken kanske) och fiskchips som är godis för kineser.
Avtackningsfest: för David. Obligatorisk närvaro och champagne.
Antal timmar arbetade: 14
Antal gånger jag ville gråta: 2
Insikter: måste hitta nytt jobb.
Mest tänkta tankar: "Där förlorade Vincent mig i teamet." "Jag vill här ifrån."
Antal gånger som chefen korrigerade mina uppgifter: 2
Bästa med dagen: min kvällsdusch och sekunden då jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar