10 februari 2009

Shoe shopping!

När jag går till och från kontoret och tunnelbanan tar jag ibland nya vägar för att vidga min vyer och för att lära mig området lite bättre. Idag gick jag förbi några små lokala affärer och shoppade loss lite. Tycket att jag var värd det efter att ha lyckats knipa ett arbetsvisum. Kunde även fira att jag får 800 rmb av AirChina för deras strul på förra hitresan.
Mina fynd blev 2 varma tröjor, polotröjor, som jag kan ha på jobbet. 59 rmb/st. Det blev en blålila och en mullvadsfärgad.
I nästa lilla butik hittar jag massor av skor. Jag har små fötter, stl 35-36, så det är svårt att hitta bra skor i Sverige. Kina däremot kan vara rena paradiset!
Jag slog till på de som är på bilden. Tog två par, guld och svart, eftersom de satt perfekt och var relativt bekväma. 69 rmb/par! Jag tycker de är kalasfina! Skoshoppande går upp till "top 5 best of China". 

1 kommentar: