22 februari 2009

18 dagar

Det är 18 dagar sedan jag började på Leman och det är 18 dagar kvar tills jag slutar. Idag sa jag upp mig. Jag hade tänkt göra det imorgon men det gavs ett tillfälle idag och jag tog det. Jag satt ner mer chefen, Vincent, och pratade lite. Han erbjuder mig 30 000 rmb (x 1,2=kr) i lön om jag stanna. Han vill att jag tar tjänsten som manager och han tror att jag kan gå långt. Jag har stort självförtroende i mitt yrkesliv men jag kommer inte komma så långt om jag stannar på Leman för jag kommer dö av lungcancer eller sorg över att mitt doftsinne förintats. 
Hans erbjudande var jättebra, men jag är inte här för att bli rik. Jag gillar alla samtal jag har med Vincent. Han är inte puckad utan mycket intressant att lyssna på, men det räcker inte.
13 mars är tänkt att bli min sista dag på Leman. Det är den dagen då tävlingsbidraget ska lämnas in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar