02 november 2008

Vad kan komma att hända?

En vecka kvar innan avfärd. Jag har varit i Katrineholm hos mina syskonbarn Ellen och Alice den här helgen. Ellen, 4 år, och jag har kommit överens om att skriva e-mail till varandra under tiden jag är borta och om jag åker tillbaka efter jul så ska vi skicka paket en gång i månaden.

Eftersom jag har haft sån otur sista tiden har jag börjat fundera ut vilka saker som kan tänkas hända nu i veckan.
- Asienbörsen kraschar.
- AirChina går i konkurs.
- Jag får influensa.
- Flyget blir inställt på grund av nåt busigt väder.
- Jag får tandvärk och måste dra ut en visdomstand.
- Min dator blir inte klar i tid. (Det visade sig att en del var trasig och måste fixas på måndag.)
- Allt annat som jag inte tänkt på, eftersom det alltid är det man inte tror ska hända som händer.

Verkar jag spattig? Nja... bara lite skeptisk till min karma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar