27 november 2008

Jobbsökandet

Det har väl stagnerat lite på den fronten. Jag skickade iväg några ansökningar i tisdagskväll och i måndags var jag på IKEA och lämnade in en ansökan (och köpte svenskt godis och knäckebröd). De sa att jag var tvungen att ansöka på internet, men den enda tjänsten som fanns var varuhuschef så jag skickade in min ansökan där och skrev att jag egentligen sökte en annan tjänst. Kanske blev lite krångligt men det var det enda sättet. IKEA ska öppna ett nytt varuhus i Pu Dong så jag tänkte att jag skulle kunna hjälpa till.

Imorgon, fredag, är det dags för nästa intervju. Jag ska träffa en rekryteringsfirma för arkitekter och det ska bli riktigt intressant.

Jag har dock inte hört något från de företag som jag träffat, trots att de sa att de skulle höra av sig förra vecka. Ska ringa eller maila dem imorgon. Förra gången som jag var här i Shanghai var jag på en jobbintervju och då tog det 6 månader innan de hörde av sig, så jag ska försöka vara tålmodig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar