20 november 2008

"Du skiftar i grönt, Lina!"

Låg moral, dålig karaktär, ansvarslös och prioriteringssvårigheter. Jo, det blev lite mycket igår, så jag fick ringa och skjuta upp intervjun. Kontoret jag ska till har redan berättat sina lönenivåer och att de inte ska anställa nån på stört, så det är inte några som jag är angelägna om att träffa. Det var inga problem att skjuta upp till imorgon, så det blir nog bra.

Vad hände igår då? Ja... vad hände? :S Middag med Annas vänner och sen utgång på Zapatas. Gratis margaritas till alla tjejer. Sen träffade vi ett gäng tyskar som raggat upp Eva och Nettan. De var väldigt givmilda när det kom till alkohol och självklart skulle det drickas jäger. Jäger tar hårt på mig!
Anna och jag dansade en hel del. Det var överraskande bra musik. Nästan bara godingar från 80-talet.
Det var även gratis teaquila för de som dansade på bardisken. Jag tyckte inte att det var värt det.

Här i Kina är ju "gula febern" väl spridd och det var tydligt även igår. 40-50 åriga män kan dansa om de vill. De dansar inte bra, men de offrar sig gärna för att snärja en liten kinesiska. De dreglar med blicken upp mot bardisken där tjejerna står i sina korta kjolar.
Som ni kanske anar tycker jag att det är osmakligt. Men tjejerna är ju inte dumma. De kan tjäna stora pengar om de träffar rätt gubbe.

Idag mår jag alltså som jag förtjänar. Anna kläckte den fina kommentaren i rubriken när vi satt och åt spagetti nyss. Tycker den beskriver ganska bra hur jag mår.
Vi var dessutom av någon anledning tvungna att kila upp vid kl 8 för att åka och spela Mahjong med Annas gäng. Det var under spelets gång som vi började nyktra till. Men nu börjar det kännas att vi bara sov tre timmar i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar