18 november 2008

Intervju 4

Det blev snabba puckar idag när jag ringde upp Bert på Edifice. En timme efter samtalet bestämde vi oss för att träffas och kontoret låg på andra sidan stan. Valet var att vänta en vecka och det tyckte jag lät drygt, så jag kastade mig i taxin och for iväg.
Edifice jobbar mot internationella beställare inom handel och de översätter deras koncept och bygger butikerna. Jag tyckte att det lät intressant och Edifice hamnar lätt på andra plats på min topplista efter Zerolab. 
De vill att jag fokuserar på att lära mig grundläggande kinesiska om de anställer mig eftersom hälften av jobbet är att övervaka bygget och byggarna talar enbart kinesiska. De förklarade att det krävs ganska enkel kinesiska, exempelvis "Nej, gör inte så.".
De ska höra av sig om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar