10 november 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig

17.35 var det boarding och jag hade tur. Jag fick dubbelsäte och var jättenöjd. Hade fått två fulla gubbar bakom mig men jag kände att det var ok så länge jag fick på mig iPoden. 18.05 skulle planet gå och 18.10 släcktes alla lampor första gången. Det var som om någon försökte starta om datorn. Man hörde hur många viskade med allvarsam ton att det inte var lovande. Men jag brydde mig inte så mycket om det utan somnade som planerat. Lite senare blir jag väckt av att de ropar ut att det är tekniskt fel och att vi måste vänta. Jag somnar om och väcks en timme senare och då får vi kliva av planet. De hade visst ropat ut att de skulle "försöka en sista gång". Känns tryggt att flyga iväg i ett sånt plan.
Planet tömdes och vi fick information att de som betalat mest för biljetterna kommer bokas om till flyget som skulle gå kl 22. Vi andra skulle skjutsas till SAS Radisson. Min biljett kostade 3800 så jag visste att jag inte var en av de utvalda. 
I allt vimmel hittade jag en tjej som också skulle till Shanghai så jag har haft lite sällskap under kvällen i alla fall.
Här på hotellet har vi fått middag och får nu sova lite. Imorgon ska vi vara på flygplatsen kl 7 och så får vi förhoppningsvis åka vid 10, med samma plan som förhoppningsvis är lagat(!) Vi som ska byta i Peking till flyget till Shanghai kan räkna med att vara framme någon gång under tisdagen. Så jag får räkna med en liten 48 timmars resa :)
Tur för mig att jag inte har så bråttom. Intervjun på tisdag får jag skjuta på. 

Måste ändå berömma organisationen bakom detta. De lyckades fixa hotell, middag och transport för 200 personer inom en timme. Klockan 20 klev vi av planet och kl 21 satt vi och käkade buffé. Grymt!  

1 kommentar:

  1. Hej Lina
    Jisses, vilken start. Hoppas du har sovit gott i natt i alle fall...
    Kram Eva

    SvaraRadera