16 november 2008

Mat och massage

I natt, när jag inte kunde somna, skickade jag ut några nya ansökningar till diverse kontor här i stan. Hoppas på en eller två intervjuer till denna vecka, eftersom jag hittills bara hittat ett jag vill ha och det är ju inte säkert att de vill ha mig.
Jag hade lite problem med uppkopplingen så ett kontor fick visst fyra likadana mail. Inte mycket att göra åt, men det kanske ger ett lite påstridigt intryck.

Söndag. Helg idag också. Anna och jag tog en tripp till mataffären och shoppade på oss massa mat. Nån dag ska jag ta med kameran och fota det mest anmärkningsvärda. De levande paddorna, levande ihopknutna krabbor eller varför inte ormliknande ålar som också är levande.
Kinesernas mat är intressant. Igår på tennisen hade folk med sig små burkar med mat och det var allt från kycklingfötter till saker som luktade och såg ut som kattmat. Det är säkert bättre mat än all halv- och helfabrikat som vi stoppar i oss, men det är ingen fröjd för ögat... eller näsan.

Vi bestämde oss för att gå på kinesisk massage idag. Två timmar med fotmassage och kinesisk helkroppsmassage för 270 kr är inte helt fel. Jag har haft ont i lederna hela veckan men jag tror att det har varit en kombo av jetlag och nervositet, så det var välbehövligt.
Min massör hette Andy. Kineser har ju oftast ett kinesiskt namn och ett engelskt som de använder mot västerländningar. Mycket smidigt. Det borde kunna nyttjas av alla invandrare i Sverige för att de ska slippa fördomar mot sina exotiska namn.
Massagen var verkligen total. Först fick vi kliva in i ett dunkelt rum som doftade svagt av kanel och slå oss ner i varsin fluffig fåtölj. Vi fick en varm kudde på magen och filtar över oss. Fötterna stoppades i ett varmt fotbad och så började med lite avslappnande massage av nacke och armar. Sen fick man den varma kudden under huvudet och fotmassagen kunde börja.
Ni som känner mig vet att mina hälsenor är heliga, dem rör man inte. Jag var lite nervös att behöva avbryta massagen, men Andy var mycket proffsig och det gick bra. Jag lärde mig dock att jag är mer kitslig under höger fot än vänster, plus att jag har nån skönt känslig punkt vid lilltån som Andy tryckte på med knogen eller nåt. Vi ska se om vi kan kolla upp vad den punkten är kopplad till. Jag kanske kan lära mig nåt nytt om mig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar