28 november 2008

Frisören

Jag har inte tagit hand om min skönhet den senaste tiden och då Anna ville ha manikyr och Eva ville klippa sig tyckte jag att jag kunde unna mig lite hårvård. Jag ville fixa till hårfärgen lite och med en utväxt på säkert fyra centimeter var nog frisören enig med mig om att det behövdes.
Vi gick till det ställe där Eva brukar klippa sig. 38 RMB kostar det där :)
Anna som pratar kinesiska fick hjälpa till lite och till slut tog de fram färgkartan. Jag pekade på en färg som jag trodde överensstämde med den jag redan hade och så körde de igång.
Jag hade två frisörer. Den ena var stencool. Han hade rakat på sidorna och så hade han permanentat mohikanen. 
Det tog tre timmar. Först blekte de håret och sen färgade de utväxten. Det blev liksom en färg som låg mittemellan den jag hade. Men jag är inte alls missnöjd. Det blev ganska bra till och med. Tror att man kallar färgen ljusbrun. Det kostade 248 RMB och då ingick massage och topsning av öronen (!) Haha.. Ja det var helt surrealistiskt att få öronen topsade av en kines. 

3 kommentarer:

  1. Örontopsning ska upp på listan över saker jag vill uppleva på min eventuella semester hos dig :)

    SvaraRadera
  2. Låter läskigt, tycker jag, att få öronen topsade av nån annan. Hur ska han/hon veta hur långt in man kan sticka topsen? Nåja, det verkade ju ha funkat bra. Tur det. :-)

    Vill bara säga att både jag och Antti följer bloggen noga. Det är så kul att följa dina öden och äventyr långt där borta!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Toppsa öronen...
    Det gör jag nog hellst själv.
    Men att dom skulle peta toppsen för lång in i örat,,, nej det tror jag inte.
    Dom är så små som dom når inte så lång in hihi.
    Ha det så bra....
    Ses på Julafton

    SvaraRadera