15 november 2008

"Gula febern"

Idag har vi haft helg. Inte en enda intervju. Det var ganska nice. Har funderat lite mer och Zerolab är det enda som gäller just nu. MADA får lova max 70 timmar i vecka och en bra lön, då kanske jag kan tänka mig det.

Vi var på tennis istället. Första gången för min del och jag är positivt överraskad. Tennis ska ses live. Det var himla kul! Tackar Mats för att jag fick följa med. Tack Mats!

Jag fick se många exempel på "gula febern" idag. Det är mycket otäckt och skrämmande. Jag hoppas att de som har drabbats stannar här i Kina för alltid. Nu är jag hårt, men det gör ont att se det.
"Gula febern" säger man att västerländska män fått, som faller för asiatiska kvinnor. Det är fruktansvärt att se en kraftig medelålders man med en flicka som ser ut att vara 15 år. Det finns säkert de som har en fantastisk relation och trivs i varandras sällskap, men eftersom det kryllar av sånna par har jag svårt att tänka mig att så många har funnit den perfekt kemin och blivit förälskade. 
När jag ser dessa par tänker jag bara på pedofili. Om de känner sig attraherade av dessa små flickor som ser ut att vara i tonåren måste de ju även känna attraktion för västerländska flickor med samma attribut.

För er som undrade så träffade jag aldrig på Fedde. Synd. Ödet får föra oss samman en annan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar