15 november 2008

Intervju 3

Nej tack! Jag är hellre hemma i Sverige och är arbetslös än att jag jobbar på Eva Wang. Allt kändes fel. Det är hemskt när det stinker om personkemin. Hon måste ha känt likadant.
Hon satt och berätta hur bra hon var hela tiden samtidigt som hon satt och viftade, slängde och pillade i håret. Hon har jobbat och pluggat i Chicago och det verkar vara det viktigaste som finns. Hon är självlärd inredningsarkitekt och självlärd landskapsarkitekt. Hon hade mest kunskap i stadsplanering och projekt som gällde nyproduktion, men ibland fick man ju ta lite ombyggnader och sånt också. Hon kunde allt.
Kontoret har 9 anställda. Hälften var studenter. Hon ritade allt och det var bara hennes skisser som man såg. Hon hade låtit de anställda skissa lite senaste veckan eftersom de hade lite mindre att göra då. Så gulligt av henne!
Hon önskade att hon kunde hitta nån som hon kunde dela designansvaret med, men det var så himla svårt. Och det lär bli omöjligt med den attityden.
Hon gillade inte min portfolio eftersom jag inte visade vem jag var som arkitekt. Hon ville se min arbeten från skolan. Jag hade med projekten från de två sista terminerna, men det var visst ointressant. Jag förstår inte hur mina konceptprojekt och skisser från skolan är relevanta eftersom det var hon som gjorde allt.
Jag blir inte förvånad om jag får det. Det vore så typiskt. Men jag kommer nog tacka nej i sånna fall.

Top 3
1. Zerolaboffice
2. Åka tillbaka till Sverige och söka vidare / MADA s.p.a.m (de delar andra platsen)
3. Eva Wang

Nu tar jag helg. Vi ska på tennis imorgon. Tänkte att jag ska flirta lite med Mr Federer. Hittar jag inte ett jobb här så är jag nöjd med en Federer ;) 

3 kommentarer:

  1. Hej, på dig Lina!
    Nej, du skall inte jobba ihjäl dig… njut, upplev och kom hem igen om du inte hittar drömjobbet!
    Men du måste lära dig att stava till "arkitektur"…;-)

    Tänker på dig och följer med spänning din blogg!

    Kramar från Eva!

    SvaraRadera
  2. Lina, åh vad underbart att man kan följa dig på bloggen. Har haft fullt upp senaste veckan men nu är det helg och min lilla rosa dator har levererats, allt är på topp!

    Håller tummarna nu, är säker på att det kommer gå super!! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Me love you long time!!! See you soon yi!!

    SvaraRadera