05 november 2008

Ost och choklad

Jag har funderat en hel del på vad jag kan tänkas sakna under mina veckor i Kina. Fram till 18 december står jag ut med det mesta, men återvänder jag efter jul och stannar i 6 månader eller mer, kan vissa saker bli saknade.
Italiensk mat tycker jag mycket om, men har svårt att minnas att jag såg det i kinesiska mataffärer. Ost, parma, pasta... Redigt svenskt knäckebröd finns som tur är på IKEA.

Mina blivande hyresvärdar fick skriva en önskelista över vad de ville ha från Sverige.
Alltså saker som jag inte kommer hitta i Shanghai.
- Flingsalt
- Fullkornspasta
- Prästost
- Nyponsoppa
- Blåbärssoppa
- Mörk choklad

CHOKLAD! Den blir tuff. Det kanske finns Marabou på IKEA men jag sprang inte på nån delikat choklad förra gången jag var där. Kära nån! Hur ska det gå?

Får njuta av underbara granatäpplen, fantastisk vattenmelonjuice och mängder av ris och nudlar i alla dess former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar