17 november 2008

Shopping

Intervjun som skulle vara idag blev uppskjuten så nu går jag och väntar på att få ett roligt telefonsamtal från ZeroLab eller kallelser till intervjuer. Jag har även skickat in min CV till ett företag som sköter rekrytering av arkitekter.
Medans jag väntar har Anna och jag shoppat. Vi var på två marknader idag. På den ena beställde jag en skräddarsydd jacka. Jag kommer att kopiera en jacka som jag sett i en affär, men jackan kostade över 19 000 RMB (100 RMB är ca 120 kr tror jag) och det är ingen bra prisnivå för en arbetslös. Jag gick till skräddaren och kommer nu få en liknande för 750 RMB och då får jag dessutom ceriset foder :)
På lördag ska vi dit och testa den.
Lyckades även köpa en klocka. Förra gången som jag var i Kina hade jag sällskap av min moster och hon köpte en "Louis Vuitton"-klocka som var jättefin. Tyvärr gick den sönder typ 2 år och det gick inte att finna reservdelen i Sverige. Hon bad mig köpa en ny och jag passade på att köpa en likadan till mig. 100 RMB.
Jag köpte även en halsduk 15 RMB (för det är inga varma 15-20 grader här) och ett par partyskor 60 RMB. Det kommer nyttjas på onsdag, då det är dags för tjejkväll med utgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar