26 juli 2009

Tack för omtanken

Jättegulligt att ni (kommentarer nedan) vill varna för situationen i Sverige, men jag är verkligen färdig här. Jag har nu jobbat på två kinesiska kontor och det är väldigt speciellt. Jag  är jätteglad och tacksam för de erfarenheter och äventyr som jag fått. Jag utvecklas nog tyvärr i fel riktning. Det är inte som att jobba i Sverige precis. Ni kan läsa längre tillbaka i min blogg så förstår ni säkert. Hamnar och golfbanor på kullar är bra exempel på saker jag har fått tillräckligt av.
Är ni intresserade kan jag hjälpa till med kontakter här i Shanghai om ni är sugna på att komma hit. Precis som LarsErik skrev är ju min plats ledig ;)
Jag ska resa fram till jul och sen får vi se. Är det stört omöjligt att komma tillbaka till den tjänst som jag är tjänstledig ifrån kanske det finns andra drömmar jag kan uppfylla. Jag har funderat på att vikariera som bildlärare en tid, kan även tänka mig att stötta min pojkvän i någon av hans projekt och vem vet, vi kanske far tillbaka hit till Kina om vi inte finner någon lösning. Hur som helst kommer det blir hur bra som helst :)



1 kommentar:

  1. Hej Lina, tack för en bra blogg. Vi är på G till Shanghai då jag skall jobba där. Var det svårt att få tag på en svensk läkare som kunde lösa hela undersökningen för visumen? Tips är mycket välkomna! Mvh Thomas

    SvaraRadera