10 juli 2009

Hello Kitty, hundvalpar och High School Musical

Jag vet inte om jag ar for vuxen, trakig eller bara annorlunda, men jag ar inte ett stort fan av nagon av de ovanstaende. Jag har inte klader med motiv fran dessa och jag tittar inte pa videoklipp med hundvalpar pa lunchrasten eller har en lite hundvalp med gnyende ljudeffekt pa skrivbordet. Jag har inte heller en rosa mobil med diamanter och min bakgrundbild pa datorn ar inte rosa hjartan och sma tecknade figurer.
Idag fick jag fragan om jag kande till High School Musical. Klart jag gor det. De fragade om jag gillade det. Jag svarade "nje... det ar mer for barn i Sverige.". De skrattade lite. Sa fragade de om jag hade sett filmerna och det har jag gjort med Ellen. Da fragde de hur gammal Ellen var och jag sa 5. Da blev de tysta sen borjade de skratta. Jag kanske inte skulle svarat sa, utan bara sagt att jag gillade lite grann eller nagot.
Mina kollegor som sitter runt mig ar i min alder eller nagot ar yngre, men de har samma intresse och smak som min systerdotter Ellen. Det kanns lite distansierande ibland.
Tjejen mitt emot mig klar sig som en av tjejerna i Bratz. Hon ar mycket vacker, men ser ut som en docka. Hon har en kruka som ser ut som en vattenmelon pa sitt skrivbord. I denna har hon naturligtvis en kaktus (san som fangar upp stralningen fran skramen, enligt kineserna). Wen, som sitter bredvid mig, har suttit och malat tva lager nagellack idag. Det ar hon som har hundvalpen pa skrivbordet och tittar pa videoklipp pa lunchen. Manga figurer, hundvalpar och rosa sma gubbar. Hennes bakgrundsbild pa datorn ar en fantasibild med ett stort sagolikt trad, stjarnklar himmel och en rod hjartformad ballong som flyger mot himlen med en glittersvans efter sig.
Tsing, som ar aldst av dessa tjejer, har en kattunge som bakgrundbild, gar ofta i smablommiga klanningar och glittrande harspannen eller hartofsar.
Jag har en bild fran ett av mina projekt som bakgrundsbild. Jag klar mig i enfargade plagg och kanske kompletterar med lite smycken. Jag har te bredvid min skarm och min iphone och mina solglasogon pa andra sidan. Hor bara sa trist jag ar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar