22 juli 2009

Eclipse flopp

Ingen att deppa över, det är bara 300 år till nästa.
Solförmörkelsen skulle bli supertydlig här i Shanghai. Bäst i hela Kina o Kina bland de bästa i världen. 
När vi vaknade i morse var det totalt grått. Inte minsta skymten av solen. Men jag anade att man skulle kunna se något ändå.
Väl på jobbet och klockan började närma sig dags såg jag att det började mörkna. Piggy (kontorschefen) börjar då övertala alla om att det är regnet som gör att det blir mörkt och inte solförmörkelsen. Mina kollegor lyssnar vackert på henne och återgår till sina datorer. Jag står kvar vid fönstret och beskådar det därifrån. Jag hade gärna sprungit ner på gatan och kollat men det var ganska coolt från konferensrummet. Det blev totalmörker. Verkligen totalt. Precis som när strömmen gick på hotellet i Kenya.
Synd att Piggy prioriterar 5 minuter ineffektivt arbete före en händelse som kommer var 300 år.

3 kommentarer:

  1. Ang bekännelse 2: Vem i helsike säger upp sig som arkitekt i dessa tider!?!?

    Även om arbetet inte är det bästa eller roligaste så har du ju i grund och botten en inkomst och får dessutom ett äventyr på köpet.

    Testa att finna ett arkitektjobb i Sverige i dessa tider, om du har tur får du ett planhandläggarjobbb i Piteå. Är helt dött på marknaden för övrigt.

    Själv fick jag flyta 50 mil till en småstad i Sverige för min första tjänst, jag hade varit överlycklig om jag haft din tjänst i Kina.

    /Planeringsarkitekt MSA

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare.

    Micke A

    SvaraRadera
  3. Hej Lina.
    Vad skönt att du slutar och reser runt i världen
    och upplever olika spännande miljöer.
    Angående kommentaren ovan kan han ju nu ta ditt lediga jobb så slipper han jobba i småstaden i Sverige.
    Själv har jag haft det underbart i Foppaland med familjen. Såg hur tranorna flög over sjön i kvällskymmningen när jag fiskade.Till och med en kille i skoaffären i Bjästa tyckte vi bodde på landet.
    Hälsningar
    Lars-Erik

    SvaraRadera