19 juli 2009

Kareoke

I fredags var det dags att tacka av John, mig och en annan kille som alla slutar nu i slutet av juli. Det gjorde designavdelningarna genom att gå till en koreansk restaurang och sedan till en kareokebar. Vilken kväll det blev. Jag gillar verkligen mina kollegor. Alla är supergulliga! Middagen blev av vanligt kinesiskt slag, med massor av botten-upp-skålar och en enda springande. Det som förvånande mig var hur bra engelska vissa av mina kollegor pratade när de blivit lite på lyset.
Kareokebesöket var jättekul. Maggie, Jackie och John kunde alla tre sjunga som änglar. Jag fokuserade mer på dryckeslekarna med några andra kollegor. Som kvinna får man förmildrande regler och eftersom de andra kinesiska kvinnorna är lite känsligare mot alkohol än mig, stod jag mig förvånansvärt bra. Drycken som erbjöds var whisky blandat med grönt kallt te. Inte så illa som det låter faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar