26 mars 2009

Presentation

Nu har jag haft forsta presentationen for bestallaren till projektet jag jobbar med. Det kanns som en bra bestallare. Han ar kompis med kontorschefen, Mr Mao, och jag fick information innan motet att vi skulle vara avslappnade. Kors i taket. Jag behovde inte fokusera pa att le.
Projektet handlar om stadsplanering for ca 55 hektar hamnomrade pa en o utanfor Shanghai. Vi tittar pa strukturer och funktioner. Bestallaren vill alltsa att vi tar fram ett program. Han vet inte hur han kan nyttja platsen, mer an att han vill attrahera lokala turister och ha fiske involverat. Tycker att det ar ett underbart projekt! Shanghai saknar verkligen en sadan plats.
Jag har jobbat med tre andra killar (tva arkitekter och en gruppchef) pa kontoret och vi skulle alla ta fram varsitt forslag. Tva av dem valde en mycket kinesisk design och jag har tyckt att det har kants jobbigt och att mitt forslag var sa annorlunda och vasterlandskt. Gruppchefen gled som vanligt pa en rakmacka och tog ideer fran oss andra tre. Men det blev klart det basta forslaget med kinesisk tappning. Till min stora fortjusning valde bestallaren en utveckling av mitt och gruppchefens forslag. Sa nu jobbar vi vidare med de tva. Det betyder visserligen ocksa att det blir en del overtid framover. 1 april ar nasta delpresentation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar