15 mars 2009

Paket

När jag var bortrest fick jag post för första gången. Det var en liten lapp på kinesiska som visade sig var en uppmaning att komma till postkontoret och hämta ut ett paket :)
Sofie har skickat ett stort kuvert med något som jag ska låta överraska mig med imorgon bitti när jag vaknar. Spännande. Tack Sofie!
Passade på att skicka ett paket till Sofie också eftersom vi har samma födelsedag. Grattis Sofie!
Att vara på posten är inte min favorit aktivitet. När jag skickade ett paket till min systers födelsedag för några veckor sedan fick jag det i retur av säkerhetsskäl. Ingen kunde förklara varför så vi gjorde ett nytt försök.
Idag betjänades 4 sällskap samtidigt och man blir inte lite hetsad. De försökte skicka paketet till Slovenien trots att jag försökte uttala Sverige på kinesiska så gott jag kunde.
Det är dyrt också. Runt 260 kr verkar allt som jag skickar gå på. Vet inte om det är för allt mellan 1-10 kilo eller bara en special avgift för västerlänningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar