03 mars 2009

Nästan klart

*pust och stön* Han är riktigt jobbig den där karl.
I morse vakande jag med övertygelsen att jag måste där ifrån så fort det går. Hans tomma löften och snabba kast går inte att lita på. 
Väl på kontoret märker jag att alla fått ledigt förutom jag. De förtjänar det verkligen eftersom vissa jobbade 48 timmar i sträck. 
Jag väntar några timmar på chefen och så sätter vi oss ner och har ett samtal tillsammans med personal-tjejen. 
Han försöker en sista gång men den här gången ledde jag konversationen. De försökte erbjuda mig en assistent. Ehh... Nej tack! Jag sa att jag skulle lämna snarast möjligt, dvs. på torsdag. Jag kommer få endast minimilön och där har jag enligt kontraktet inget att motsäga. Men jag hävdar dock att jag ska ha betalt för mina ca 80 timmar övertid, så den diskussionen är inte avklarad. 
Han försöker dock avböja från allt som har med underskrift att göra, men personal-tjejen påpekade att vi var tvungna. Han hann dock inte skriva på dem idag.... hmm... min signatur tar ca 2 sekunder.
Jag kommer alltså få 6000 rmb för den värsta månaden under mitt yrkesverksamma liv. Men jag ska inte glömma att det samtidigt är den mest intressanta.
Imorgon ska jag få papperna underskrivna. Får jag dem inte innan lunch så lämnar jag ögonblickligen har jag sagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar