17 mars 2009

Födelsedagskalas

Ikväll bjöd jag över några vänner på middag. Jag slog till på en tre rätters. Det är inte lätt att laga mat för fem personer i ett så begränsat kök och att försöka finna ingredienser i denna stad var inte heller enkelt. På menyn stod knorr-soppa till förrätt. Quinoa med grönsaker och kyckling till varmrätt och fruksallad med mango, pomelo, jordgubbar, minibaner och äpple. Jag hade öven köpt mangosten som vi hade bredvid. 
Kanske inte den flådigaste middagen som serverats av mig men jag får nöja mig med det.

Jag fick underbara presenter också. Min lägenhetskompis Eva hade köpt örhängen och en märkes penna som jag ska ha på mina eskort-möten. Jocke och Wei Wei hade köpt en flaska vitt vin, oliver(!) och parmesan(!). Anna och Robert skämde bort mig med ett presentkort på ett massageställe, episod 2 av Gossip Girl och !!!!!! en flaska av mitt favorit vin, rene barbier! Anna har alltså lyckats hitta mitt favorit rosévin här i Shanghai och det var inte farligt dyrt heller. Vet inte om nyheten eller flaskan i sig gjorde mig gladast. Att Anna var helt ovetandes över sin fullträff är för mig helt osannolikt. Men det ska till en arkitekt som valde flaskan pga av färgen :)

Jag tackar alla för gratulationerna idag! Känns bra att bli äldre. Citerar min vän Sofie "Känner mig som ett årgångsvin, blir bara bättre för varje år som går."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar