04 juni 2009

Palawan

Resan var så klart helt fantastisk! Vi var på ön Palawan som är riktigt stor. Vi bodde de första tre nätterna på Coco Loco (kommer få ett eget inlägg), sedan tog vi en minibuss till byn Port Barton och stannade där en natt. Där hade de en stor gul/vit pyton som husdjur. Det var här det dåliga vädret började. Vi skulle åka båt till Sabang. Den resan skulle ta 2,5 timme, men efter 10 minuter började det regna och efter en timme var jag dygnsur. Jag tror inte jag har frusit så mycket sedan jag köade för biljetter till karnevalen i Lund!
Resan tog över tre timmar och jag bokstavligen hoppade av kylan. Men som en riktig britt tinades jag upp med te.
Från Sabang kunde man åka på en utflykt till ett underjordisk vattendrag (river på engelska). Jag har inga bilder därifrån pga av allt regn och vatten, men ni kan googla det om ni vill se mer. Grottan sträckte sig över 8 km in i berget. Vi åkte 1,5 km med en lite båt. På högsta stället var det 65 m från vattenytan till bergstaket. Coolt!
Sista natten bodde vi i Puerto Princesa som är huvudstaden på ön där vi åt mumsig mat och lyssnade på live band. Sen for familjen Smith vidare till Boracay och jag hem till Shanghai. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar