23 juni 2009

Kinesisk musik

Jag har fatt tillgang till min kollegas spellista har pa jobbet. Jag haller nu pa och lyssnar igenom den.
Han favorit bland musik fran "mitt land, Europa" ar Cho Pin. Tog ett tag innan jag sallade bort kinesiskan och horde Chopin.
Han ville ocksa forklara att han gillade latarna i B-moll eller B-dur. Forsok att fa fram det pa kinesisk engelska! Han borjade sjunga do re mi... och skrev bokstaver pa ett papper. B var i alla fall grejen.
All musik ar dunder dramatisk och massor av kanslor. Det ar smoriga ballader, opera, gigantiska trummor och smarta.
Mitt i alltihopa finns en Westlife lat. Pojkband ar ganska poppis har.
Efter att min systerdotter Ellen hade kramats med Danny i EMD och lagt upp bilder pa deras blogg, spelade jag "baby godbye" for mina kollegor. De gillade det skarpt och nynnande pa laten resten av dagen.
 
Laten "Lonely" med artisten Nana verkar poppis, den har jag hort flera ganger och den finns aven med pa min kollegas spellista. Tror att den anses lite coolare och modernare an annan kineisk musik.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar