26 juni 2009

Intressekonflikt avbruten

Efter lite irritation lättade jag mitt hjärta för Maggie som rådde mig att tala med Mr Mao. Jag talade med Mr Mao och han sa att jag visst hade rätt till övertidsersättning. Strax därefter frågade han om jag kunde ställa upp på lite eskort. Kunde inte annat än säga ja då.

Idag har jag eskortat från 6.30 till 18.15. Det var samma landskapsarkitekturprojekt som var iväg med tidigare. Den här gång skulle högsta chefen för investerarna få en presentation. Företaget som jag representerade har redan fått ett kontrakt på uppdraget men det verkade högsta chefen glömt. Han sa kort och gott. "Jag gillar det inte. Jag vill ha mer blommor." Så fick vi lämna salen. Sunny, chefen för företaget jag hjälper, var måttligt förvirrad och upprörd. Att hela hans kontor jobbat hela natten gjorde inte situationen lättare. 
Vi gick och käkade lunch. Grismagen, fiskhuvud och fiskbullar... Mums! Sen fick vi reda på att vi skulle tillbaka för att få nya direktiv. 
Då hade det gått in att Sunny faktiskt hade kontrakt på uppdraget och att de liksom fick lov att utveckla det istället för att bara dissa. 
Jag fick alltså sitta på möte i hela dagen och lyssna på kinesiska utan att fatta ett jota. 
Under andra mötet konsumerades totalt 48 cigarretter och sex påfyllningsrundor av te. 

1 kommentar:

  1. Men nu är du i alla fall ledig när vi kommer, hurra! Kram gumman

    SvaraRadera