04 september 2009

Boktips: Mei wenti

Livet är Kina är väldigt speciellt och jag hoppas att jag har kunnat ge en bild av hur det har varit att leva i detta annorlunda samhälle där allt är upp och ner. I "Mei wenti" kan ni läsa om en svensk kvinna som flyttar till Beijing och studerar kinesiska och sedan flyttar hon och hennes man till Shanghai. Hennes upplevelse av landet är precis likadan som min, men då hon kan språket kommer hon lite närmare. Alla som tänkte flytta till Kina bör läsa denna (eller min blogg ;) 

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Fått något jobb i Sverige än?
    M v h Micke

    SvaraRadera
  2. Jag har ett arkitektjobb i Sverige som jag är tjänstledig från, så jag söker inte efter ett nytt. Men just nu reser jag runt i sydostasien och har det bra, så jobb får vänta.
    Om du hade tänkt tipsa mig om ett jobb, så tackar jag för omtanken. /Lina

    SvaraRadera