04 maj 2009

Nanjing

Jag ska lagga upp bilder sa fort jag hinner. Har inte varit hemma sa mycket pa sista tiden.

Mark och jag var till exempel i Nanjing i fredags. Jag skrev tidigare om attacker av Nanjing. Vi akte dit for att se museet. Det var mycket intressant och en ovanligt vacker byggnad. Jag anar att det var vasterlandska arkitekter bakom det.
300 000 manniskor dodades under bara nagra veckor. De begravdes levande, halshoggs eller bakbands och kastades i vattnet. Fruktansvart.
Det mest anmarkningsvarda var att man forst fick omkring och sag alla hemska bilder och laste om overgreppen pa invanarena och hur de forgrep sig pa kvinnorna. I souvernirshoppen kunde man sedan kopa erotisk filmer med en handling som utspelade sig under kriget. Hmm... Hur tankte de nu?

OBS! Jag kommer inte lagga upp bilder pa det.

1 kommentar: