04 maj 2009

Blond

Jag vet inte hur det kunde bli sa har. Men jag anar vad som hande.
Hos frisoren bad jag om klippning och slingor. Det skulle kosta 400 rmb.
Jag visade samma bild som forra gangen nar jag var hos frisoren. Det ar en bild pa Jessica Alba dar hon har ganska tydliga slingor. Jag vill ju inte att de ska missforsta.
En kinesiska tjej med lite engelska kunskaper fragade hur jag ville ha det och konversationen gick ungefar sa har:
- jag vill ha slingor.
- nya?
- ja nya.
- du vill inte ha de gamla
- jo de gamla ska vara kvar
- vill du ha over hela? (man far hela huvudet eller halva, alltsa bara i overharet)
- ja, jag vill ha slingor i hela haret och sa vill jag ha kvar de gamla. Jag vill ha manga och sma.

For mig betyder detta att jag ska ha slingor aven i underharet och att det ska vara tatt mellan slingorna och att de ska vara tunna.
De tolkade de som att de inte skulle rora mina gamla slingor och att jag ville ha hela haret blont.
De avfargade. Plockade ut mina gamla slingor och tonade over med en askblond farg.
Nu ar jag alltsa morkblond. Vet inte vad jag tycker. Mark tycker det ar fint att jag antligen ser svensk ut. Moster och mormor tycker inte alls det ar tokigt. Sjalv har jag borjat planera for nasta besok hos frisoren. Det blir nog lite morkare slingor da.

Forresten fragade frisoren om det var jag pa bilden (den av Jessica Alba). Jag sa nej. Men sen sa han att han var mitt "fan" och att jag skulle skriva mitt namn pa en lapp. Han kan alltsa ha trott att han stylade Jessica Alba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar