09 januari 2009

Lungröntgen... Check!

Igår åkte jag till Stockholm för att fixa visum. Det gick väl inte precis som jag hade tänkte mig. Jag fick inte med mig något hem eftersom ambassaden kräver att man gör en medicinsk undersökning är i Sverige. Leman (mitt nya kontor) trodde det skulle räcka med den undersökningen som jag ska göra när jag kommer dit, men så var det alltså inte.
Som tur var hittade jag en läkare som kunde hjälpa mig snabbt och till ett bra pris. Tack gode gud för svensk administration och service!
Imorse var jag där och fixade det. Längd, vikt, syn (inte så bra resultat...), blodgrupp, HIV och lungröntgen mm. Nu väntar jag på svaren för HIV och blodgrupp. Sedan kan jag bege mig till ambassaden igen.
Samma undersökning ska göras när jag kommer fram. Undra om jag får samma svar...?

Jag har bokat min biljett nu! Tjoho! Jippie! Jag åker nästa fredag, dvs 16 januari. Det vore katastrof om visumet skulle krångla och jag inte kan åka. Men de på läkarmottagningen sa att de är liten risk att det inte skulle bli klart i tid. Skulle vara om HIV-testet visar positivt. Och sån otur kan jag väl inte ha?!

1 kommentar:

  1. Hej fina-lina, surfade runt och hittade din sida. Roligt att det går bra för dig. Hoppas Leman ger dig det du behöver. Hälsa Anna, kramar Helena Taps

    SvaraRadera