31 januari 2009

Jocke

Igår kväll hade jag bäddat ner mig i sängen och tittade på film när Jocke ringde. Jocke och jag bodde i samma korridor på Helsingkrona i Lund. Han har varit här i ett par år. Han föreslår att vi ska ta en trip till the shelter, en klubb här i stan, som hade en rysk DJ på besök, som han ville se. Jag kände mig så trött att jag ... ja... lät mig övertalas. 35 minuter senare är jag påklädd, halvpiffad och sitter i taxin. 
Det blev inte bara the shelter. Vi var och spelade biljard med en par, prinz och ayleen (eller nåt sånt), sen var vi på Bulldog och dansade lite. Där fick vi sällskap av två tjejer från Uzbekistan (!) och så fortsatte vi till ett annat ställe som hade öppet hur-sent/tidigt-som-helst. Det var i alla fall ljust när jag kom hem, mörkt när jag vaknade och det är tungt just nu.
Nu tänkte jag avsluta filmen som jag hade påbörjat när Jocke ringde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar