30 januari 2009

Bostadsalternativ

Imorse steg jag upp "tidigt" och skulle träffa en brittisk kvinna som hade ett rum ledigt. När jag väl kom till platsen kom hon inte så jag ringde upp och då hade hon ändrat sig. Hon ville inte hyra ut för endast en månad i taget.
Så jag promenerade till det andra stället som jag skulle besöka. Det var lite bättre och fullt möjligt att hyra endast en månad. Ni som har tänkt att hälsa på mig bör nog inte komma i februari för det kan hända att jag tar detta rum. Ni som hälsade på mig i "skrubben" på Roseniusgården i Lund känner nog igen storleken. 
Rummet är triangulärt och saknar både TV (vilket är ointressant i alla fall) och garderob. Men det känns som en bra start och jag får hyra på mina villkor. Hyra 2200 kr + räkningar på ca 250 kr. Är rädd för att det kommer vara lite kallt men det är bara att ta på sig en extra tröja :) Det lärde jag mig på eko-seminariet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar