18 november 2009

Krabi eller karantän?

Nar vi lamnade Palau Pangkor madde inte Mark nagot vidare. Vi tog direktbussen till Kuala Lumpur och checkade in pa det hotellet som var direkt utanfor bussdorren. Ingen energi skulle spillas. Han tyckte att bussresan var ganska plagsam och det kan jag forsta. Dagen efter vantade en flight till Krabi, Thailand. Jag var lite nervos. Skulle det bli Krabi eller karantan???
Det visade sig att de inte ens hade scanning pa flygplatsen och vi kom fram utan problem. Redan vid flygplatsen borjar det stortregna och vi delar taxi med ett par fran Australien. Det regnar rejalt och nar vi kommer fram till Krabi beach omrade tar vi in pa samma hotell som dem. Det fanns inte en chans att vi skulle kunna ga runt och leta hotell. Vi fick ner priset ganska bra och nu bor vi i ett av de finaste hotellrum vi haft under hela tiden. Det ar till och med finare an "lyxhotellet" pa Borneo.
I morse gick vi ner till stranden. Sandbiten ar inte sa fin, men sanden i sig ar ljuvligt vacker. Den ar gjord av sma sma snackor i alla mojliga vackara farger. Omgivningen ar underbar med alla limestone kreationer. 
Vi tackade jag till lite massage och jag har nu avnjutit en av de basta massager jag nagonsin fatt. Jag tror jag hade tur, min massor var nog bara ovanligt bra.
Vi hangde lite pa stranden, trots att det var molnigt, sen gjorde vi lite shopping. Vad sags om OLW:s cheese doddles och dill och grasloks chips!!?? Kanske inte sa imponerande for er, men jag har inte sett det pa ett ar.

Mark mar mycket battre nu, men han ar inte sugen pa langdistansbussen till Bangkok. Vi far se om han blir battre de narmsta dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar