13 april 2009

Konstig tjej

Vissa dagar kanner jag mig verkligen som den kostiga tjejen har pa kontoret.
Jag brukar kopa en sallad till lunch och de tittar mycket konstigt pa mig. De fragar om det verkligen ar allt jag ater. Sjalva ater de bade kott, fisk, skaldjur och kyckling i samma maltid. Men var ar kottet i min maltid?
Jag brukar osa pa kikartor, for er som blir oroliga... :)

Idag fick jag ett paskagg (tomt) fran Sverige. Jag hade bestallt det av en svensk vans pojkvan som kommit pa besok. Paskagget ska Mark fa och jag har fyllt det med brittiska "delikatesser", exempelvis Marmite. Nagon som provat det?
Mina kollegor tittar mycket och lange pa det markliga fenomenet paskagg och tva har vagat sig fram for att fraga.
Har firar man inte pask, men de har hort talas om det. De lyckades identifiera en tupp pa paskagget och forklarade for mig att det var en kalkon och att de finns har ocksa. hmm... ja ibland orkar jag inte ratta dem.

Glad pask i alla fall. Lite sen dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar