16 december 2008

Ändrade planer

Idag har jag varit runt och tittat på bostad. Jag hittade två som var bra. Den ena krävde lite längre kontraktstid än den andra. 
Jag passade på att besöka min nya arbetsplats för att diskutera visumansökan. Då visade det sig att jag eftersom de ska ordna ett arbetsvisum så är handläggartiden lång och vi kommer inte hinna få det klart i tid till min planerade start 12 januari. Två veckor efter det firar Kina kinesiska nyåret så de vill att jag börjar 2 februari istället. Jag har väl inte så mycket att sätta emot eftersom jag inte kommer in i landet utan visumet. Så jag får kila omkring och göra ingenting tre veckor till...
Besöket där var i alla fall bra. Det var lite mer action där idag och jag såg några nya ansikten. Jag har fortfarande en känsla av att det inte är "kontoret för mig" men det känns lite bättre nu.
Att kolla på bostäder och söka efter något som passar till den 10 januari har varit helt lönlöst. Jag fick tacka nej till de rum jag tittat på eftersom jag skulle fått hyra dem från 1 januari. Jag får åka hit några dagar innan jag ska börja och börja om. Det är väl inte hela världen, nu när jag har bra kontakter. Jag hoppas att ena lägenheten fortfarande är ledig då. För den hade en rosa Klippan soffa :)

1 kommentar:

  1. Tur för dig att det finns två små prinsessor i Kholm som väntar på din uppmärksamhet, de kan nog hålla dig sysselsatta :) Puss och kram

    SvaraRadera