09 december 2008

Intervju 7

De verkade mycket lovande. De var en bra intervju och kontorschefen, som jag inte vet namnet på eftersom han inte presenterade sig, pratade mycket detaljerat om lön, uppgifter och kontorets arbetsprocesser och system. De parar ihop en västerlänning med en kines och får på så sätt ett bra team. Jag tycker att det låter riktigt bra och jag ser möjligheten att få en lärare i kinesiska på köpet. Lönerna var bra också. Man jobbar sig upp i en lönestege som börjar på 6000 RMB vid introt men ökar snabbt till 12 000 RMB och ökar vidare efter arbetsinsatserna. Kändes rättvist på nåt vis.
Det var det absolut fulaste kontoret dock. Ett klart minus. Det var riktigt skruttigt. Ett klart minus. Kontorschefen fick dock ett plus när han sa att jag var snygg (!) ... Va?!! Vad har det med saken att göra? Det är nog första och sista gången man får den kommentaren på en intervju. Hoppas jag!

Jag hoppas ändå mer på Zeidler. Bättre kontor, trevligare projekt, högre arkitektonisk nivå och rökfritt. De rökte inne på Leman. Det gör kineser överallt faktiskt. Det kan lätt sitta med en cigarett i handen när de äter middag. Usch!

Önskelistan är alltså denna:
1. Zeidler
2. A00
3. Leman
4. Mada Spam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar