29 oktober 2008

Nu är jag på väg!

Biljetten är bokad. 9 november åker jag. Jag har skrapat ihop 4 (kanske 5) intervjuer. Den första är inplanerad 11 november.
Det var ca två veckor sedan som beskedet kom att min nuvarande arbetsgivare tvingats säga upp 5 personer på grund av arbetsbrist. Jag var nummer 5 och lyckades förhandla till sig en tjänstledighet tills vidare (minst 6 månader).
Då jag nu är både bostadslös, arbetslös och singel är läget perfekt att dra utomlands. Singapore, Dubai, London... Oändliga möjligheter! Men då jag tidigare varit i Shanghai och fått ett jobb där, plus att min underbara vän Anna och hennes man befinner sig i Shanghai, kändes valet lätt. Responsen på mina jobbansökningar var dessutom goda där.
Nu är det en del som ska fixas. Dator ska inhandlas och uppdateras. Visum, vaccin, biljetter och försäkringar. Jag måste förbereda mig att vara borta i 6 månader, men även att det inte alls går vägen. Jag har en retur biljett 18 december och hittar jag inget jobb tills dess ger jag upp. Annars far jag tillbaka efter nyår och gör Shanghai lite vackrare :)
Spännande!

7 kommentarer:

  1. Coolt, jag räknar med många uppdateringar.

    Mailat denna till mamma också?

    Tjing

    SvaraRadera
  2. Men vad i helvete!?? Va?? När? Var? Hur?
    Men framför allt får jag komma och hälsa på?

    SvaraRadera
  3. Självklart! Ska inte alla jag känner komma och hälsa på? Ge mig lite tid bara måste knipa ett jobb och en bostad först.

    SvaraRadera
  4. Alltså....supernais...kul.
    Får man komma och våldgästa sen?????
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad spännande Lina! Jag tror att du får ett jobb lätt som en plätt! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Låter som en häftig utmaning o ett fantastiskt äventyr! Klart du kommer få ett jobb, det tvekar jag inte en sekund på! LYCKA TILL tjejen, jag lovar att hålla tummarna för dig.

    Kram / Sandra Nilsson fd Nyberg

    SvaraRadera
  7. Varför inte... Tror på dig!
    All-Lycka-Kram från:
    Anders L

    SvaraRadera